Prowadzisz hotel lub restaurację? Wyszukaj najlepsze oferty firm Wyposażenie hoteli

Targi WorldHotel – hotelarstwo w najlepszym wydaniu

Zakończyły się 9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. 106 wystawców z 5 krajów zaprezentowało rozwiązania dla hotelarstwa, a odwiedzający zapoznali się z nowościami produktowymi i aktualnymi trendami. Konkursy kulinarne, które po raz pierwszy towarzyszyły targom, były natomiast okazją, by poszukać inspiracji do restauracyjnego menu. Targi odbyły się w dniach 12-14 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

WorldHotel to specjalistyczne wydarzenie, które odwiedziło ponad 3000 osób, w tym właściciele i zarządzający hotelami, pensjonatami, ośrodkami wypoczynkowymi i konferencyjnymi, inwestorzy, restauratorzy, a także projektanci i dekoratorzy wnętrz. Profesjonaliści z branży hotelarskiej przybyli tu po najnowsze produkty i rozwiązania, inspirację, wiedzę i kontakty. Podczas uroczystego otwarcia podkreślono wkład Targów WorldHotel w budowanie wzrostu konkurencyjności polskiego hotelarstwa na rynku międzynarodowym.

Pierwszego dnia odbyło się śniadanie biznesowe, podczas którego przedstawiciele IGHP, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz prezesi i dyrektorzy hoteli dyskutowali o ekonomii współdzielenia i jej wpływie na branżę. Uczestnicy wymienili się spostrzeżeniami, doświadczeniami z innych krajów oraz możliwymi rozwiązaniami tej kwestii. Za kluczową sprawę uznano zapewnienie równych szans hotelarzom i innym podmiotom poprzez stworzenie odpowiednich przepisów prawa.

worldhotel2016_1

Hotelowe wnętrze – jakość, nowoczesność, design

Zanim ruszą prace związane z urządzeniem wnętrza obiektu ważne jest określenie kim będzie gość hotelu. Inaczej będzie zatem wyglądał hotel nastawiony na biznesowego klienta, a inaczej wakacyjny. Podstawą dobrego projektu wnętrza jest harmonia pomiędzy bazą, jaką stanowią podłogi i ściany, a pozostałymi elementami wyposażenia. – Wszystkie elementy wyposażenia kształtują atmosferę hotelu. Na poczucie komfortu wpływają proporcje kolorów, form i ich wzajemne relacje. Dodatkowo istotne jest, aby wszystkie części hotelu miały spójny wystrój. Podświadomie zostanie to odebrane jako porządek – mówiła Agata Słoma, architektka, ekspertka projektowania wnętrz i właścicielka studia projektowego OMII.pl. Ciekawe przykłady można było obejrzeć w zaprojektowanej przez nią Strefie Designu, w której znalazły się elementy przygotowane specjalnie na targi.

Przechadzając się między stoiskami można było znaleźć inspiracje do wyposażenia każdej części hotelu. Wystawcy prezentowali podłogi, wykładziny, łóżka, materace, pościele i zasłony. Na stoisku firmy Indigo Decor prezentowane były meble sprowadzane z Indii. – W ofercie mamy meble orientalne, loftowe, kolonialne i klasyczne. Wykonane są z drewna palisandru, akacji, teku i manganowca, pasują zarówno do pokoju, recepcji czy restauracji. To meble z duszą, dla koneserów. Poza tym można u nas znaleźć też artykuły dekoracyjne wykonane z naturalnych materiałów oraz szeroką ofertę lamp – zachwalała Karolina Telak, product manager.

Niezbędnymi produktami w każdym hotelu są kosmetyki, ręczniki, urządzenia do sprzątania i środki czystości. Swoją premierę na Targach WorldHotel miała marka Sensu. Marlena Rejczak, dyrektor handlowy, zaprezentowała zestawy kosmetyków hotelowych. – W naszej ofercie jest kilka linii produktów. Oferujemy również usługę dostosowania ich do identyfikacji wizualnej obiektów hotelowych. Personalizacja dotyczy zarówno całych zestawów, jak i pojedynczych produktów, które wchodzą w ich skład linii. Podczas targów proponowaliśmy nasze produkty w promocyjnych cenach, co spotkało się z dużym zainteresowaniem zarówno klientów z 4-gwiazdkowych obiektów, jak i z hosteli – dodała.

Poza ofertą mebli, ręczników, dywanów, wykładzin, oświetlenia, kosmetyków hotelowych na odwiedzających czekali też producenci i dystrybutorzy m.in. elementów dekoracyjnych, zastaw stołowych czy tkanin, ale również herbat, kaw, syropów czy ciast. Zainteresowaniem cieszył się Jesienny Outlet HoReCa, gdzie większość prezentowanych urządzeń gastronomicznych i mebli ogrodowych została na miejscu sprzedana.

worldhotel2016_5

Nowatorskie technologie

Hotelarze mają do wyboru coraz więcej nowoczesnych rozwiązań, które poprawiają efektywność pracy, przynoszą wymierne oszczędności i zwiększają zakres usług. Podczas tegorocznych targów można było znaleźć wiele nowinek, które w Polsce nie są jeszcze stosowane na szeroką skalę.

Jednym z urządzeń, które dopiero zaczyna pojawiać się w hotelach, był oczyszczacz powietrza AeraMax® Pro. Jak przekonywał Radosław Stachacz, specjalista ds. HoReCa z firmy Higma Service, to bardzo innowacyjne rozwiązanie. Urządzenie doskonale filtruje powietrze i oczyszcza je z zanieczyszczeń, alergenów, bakterii, wirusów i nieprzyjemnych zapachów. – Oczyszczacz sprawdza się w takich pomieszczeniach jak sale konferencyjne, sale zabaw czy siłownie. Dodatkowo montując AeraMax® Pro w kilku tylko pokojach hotel zwiększa swoją szansę na dotarcie do klientów cierpiących na alergie. To urządzenie znacznie poprawia komfort przebywania w pomieszczeniu, w którym jest zamontowane – powiedział.

Innym przykładem udogodnienia dla gościa, jest ładowarka montowana w standardowym gniazdku elektrycznym, posiadająca zwijany kabel, która na Targach WorldHotel miała swą premierę. Kamil Główczak, koordynator ds. sprzedaży z firmy Wall Mobile Charger, wyjaśniał sposób montażu oraz zalety urządzenia. – Do ładowarki można podłączyć telefon i tablet marki Apple, a także każdy smartfon, tablet i urządzenie micro USB dostępne na rynku. To jedyny na świecie tego typu sprzęt, zawiera oryginalne części firmy Apple i jest opatentowany. Doskonale sprawdzi się w hotelach, gdyż dzisiaj każdy ma sprzęty elektroniczne, które musi ładować. Rozwiązujemy w ten sposób nie tylko problem zapomnianej ładowarki, ale również ułatwiamy korzystanie z potrzebnych nam na co dzień urządzeń – dodał.

Nowością prezentowaną przez firmę LSI Software była aplikacja Roomio, która została wyróżniona w konkursie „The Best of WorldHotel 2016”. – Stworzyliśmy ją z myślą o każdym hotelu. To aplikacja, która zastępuje teczkę informacyjną. Z poziomu tabletu gość może załatwić wszystkie sprawy hotelowe: na przykład zamówić do pokoju posiłek albo budzenie, zarezerwować zabieg SPA, zapoznać się z informacjami o hotelu i okolicy, obejrzeć swój rachunek, czy choćby zdalnie sterować oświetleniem w pokoju. Roomio oznacza możliwość wyższych zysków dla hotelu dzięki zwiększeniu sprzedaży usług dodatkowych. Dla gości hotelowych jest to większa wygoda. No i kwestia ekologii – oszczędności na druku ulotek czy broszur, które rzadko są czytane. – powiedziała Magdalena Pigłowska, specjalista ds. kluczowych klientów LSI Software. – W panelu administracyjnym można personalizować informacje i dostosować wygląd aplikacji do potrzeb danego hotelu. Bardzo cieszymy się z nagrody, ponieważ dodatkowo zwiększyła zainteresowanie Roomio – wyjaśniała.

Uzupełnieniem oferty były też systemy do zarządzania hotelem, systemy telewizyjne, ale i usługi aromamarketingu. Leszek Heba z firmy Akimed, dystrybutora urządzeń Voitair®, prezentował działanie dyfuzorów zapachów, które coraz częściej są umieszczane w częściach wspólnych hoteli. – Sprawdzają się w salach bankietowych, restauracjach czy recepcjach. Do wyboru jest ponad 100 kompozycji: od klasycznych zapachów kwiatowych po zapach chleba, szynki czy cappuccino – powiedział Leszek Heba.

worldhotel2016_2

Poza hotelem

Na WorldHotel można było znaleźć ciekawe propozycje zagospodarowania terenów wokół obiektów. Uwagę przyciągała drewniana konstrukcja firmy enJoiner. – KUBIK-i to nowoczesna modułowa architektura drewniana, która doskonale wpisuje się w przestrzenie zielone. Można ją samodzielnie skomponować wykorzystując konkretne moduły lub my możemy zaprojektować i wykonać konstrukcję na życzenie klienta. KUBIK-i świetnie sprawdzają się jako altany, projektujemy też domki, pomosty czy kładki – wyjaśniała Agnieszka Bukowska. – Dla hotelu to zwiększenie powierzchni, którą można udostępnić klientowi. Jesteśmy polską firmą, tu produkujemy wszystkie elementy, a pomysł jest naszym patentem – z dumą opowiadała rozmówczyni.

Inne w charakterze projekty proponowali górale z firmy Braty i Kompany, a Mateusz Podstawski objaśniał jakie realizacje prowadzą. – Jesteśmy w stanie zaprojektować i wykonać każdy plac zabaw. Naszą specjalizacją jest też mała architektura, a coraz częściej takie strefy znajdują się również przy hotelach. Każdy projekt powstaje od początku pod konkretne zapotrzebowanie. Wyróżnia nas to, że większość elementów wykonujemy z bardzo trwałego drewna akacjowego. Dajemy gwarancję na 10 lat, podczas gdy standardem są 3 lata. Wykorzystujemy naturalne piękno i kształty drewna, chcemy też tworzyć projekty pobudzające wyobraźnię dzieci, przez co nasze realizacje są niepowtarzalne – dodał z zadowoleniem.

Nowe pomysły na hotelowe menu

Nowością tegorocznej edycji targów były konkursy kulinarne. Jak podkreślał mistrz kulinarny Robert Sowa, gastronomia jest nieodłączną częścią hotelarstwa, a konkursy odbywające się przy targach są szansą dla młodych kucharzy na zaprezentowania swojego talentu. Organizatorzy kulinarnych zmagań docenili potencjał młodych kucharzy, a członkowie Jury podkreślali wysoki poziom umiejętności uczestników, kreatywność w łączeniu składników i odwagę w występowaniu przed uznanymi autorytetami kulinarnymi.

Na targach rozstrzygnięte zostały finały: Kulinarnych Mistrzostw Polski organizowanych przez Roberta Sowę, Mistrzostw Cukierniczych Best Pastry Chef pod patronatem Tomasza Dekera oraz Mistrzostw Kulinarnych im. Hanny Szymanderskiej, których inicjatorem jest Kuba Korczak.

worldhotel2016_3

Szkolenia dla hotelarzy

Skuteczne działanie w hotelarstwie wymaga dobrego zaplanowania biznesu oraz ciągłego nadzoru oferowanych usług. Każdy zarządzający zdaje sobie sprawę, że kluczem do sukcesu jest dopasowanie usług do potrzeb rynku, a także stałe ich doskonalenie. Szczególnie istotne jest ciągłe dokształcanie kadr, dlatego tak dużym powodzeniem cieszyły się szkolenia, co widać było w salach wypełnionych do ostatniego miejsca.

Podczas Targów WorldHotel odbyły się spotkaniach, które prowadzili uznani eksperci. Szkolenia obejmowały zarówno tematy związane z przygotowaniem inwestycji hotelarskiej, tj. wyboru lokalizacji czy decyzji o przystosowania obiektu zabytkowego lub postawieniu nowego budynku, a także efektywnej organizacji i prowadzeniu poszczególnych działów biznesu. Dużo miejsca poświęcono wskaźnikom, które warto mierzyć, by móc maksymalizować zyski w hotelu. Tematem, który od lat przyciąga uwagę hotelarzy jest promocja i zarządzanie wizerunkiem hotelu w Internecie. I tym razem było wiele pytań, na które prelegenci cierpliwie odpowiadali. Podobnie było na seminarium dotyczącym projektowania wnętrz. Praktyczne wskazówki i rozwiązania, które zostały przedstawione, stanowiły dużą porcję wiedzy, po którą przyszli hotelarze.

The Best of WorldHotel 2016

Targi to również okazja do wybrania najlepszych produktów w konkursie „The Best of WorldHotel 2016” organizowanym przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz firmę MT Targi Polska, gospodarza targów. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej” główną nagrodę otrzymała firma MIL-SYSTEM za składaną podłogę taneczną Macarena. W kategorii „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” nagrodę główną przyznano firmie DORA-METAL za nowoczesne sposoby filtracji w okapach, a wyróżnienie firmie Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkę przemysłową do garnków i przyrządów kuchennych UF-M. W kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” wręczono wyróżnienia: firmie LSI Software za aplikację Roomio oraz firmie TITUTO za mobilnego asystenta hotelowego Roomphe.

***

Kontakt PR:

Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations, [email protected], tel. 502 096 072

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, [email protected], tel. 601 99 10 89

Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, MT Targi Polska, eprocho[email protected], tel. 22 529 39 26

0 odpowiedzi… , dodaj komentarz.

Leave a Comment

45 queries in 0,240143 seconds.